Apzināts un veselīgs uzturs daudziem no mums ir kļuvis par ikdienas dzīvesveidu. Tādējādi gadu no gada pieaug to cilvēku skaits, kuriem ir svarīgi zināt, ko patiesībā satur ikdienā patērētā pārtika.
Jo vairāk mēs apzināmies pārtikas sastāvdaļu nozīmi, jo vairāk mēs vēlamies, lai mūsu pārtika būtu tīra un bez pārtikas piedevām. Arvien vairāk pārtikas ražotāji reaģē uz šo vēlmi, tādēļ varam izvēlēties no arvien lielāka produktu klāsta.
Zīmols Alma bija pirmais Igaunijā, kas pārtikas produktu tirgū ieviesa Clean Label jeb Tīrās etiķetes marķējumu. Šī ir pasaulē plaši izplatīta koncepcija un tendence, kas vislabāk atbilst to patērētāju vajadzībām, kuri vēlas iegādāties visvienkāršākos, tīrākos un dabīgākos produktus.
Tīrās etiķetes terminu pārtikas un dzērienu ražotāji izmanto produktiem, kas izgatavoti no vienkāršākajām un patērētājam saprotamākajām sastāvdaļām. Tādējādi Clean Label etiķete uz produkta iepakojuma ir garantija katram pircējam, ka tas ir pēc iespējas tīrāks, vienkāršāks un godīgāks produkts, kas atbilst šādiem nosacījumiem:
Termina Clean Label lietošana uz produktiem vēl nav reglamentēta ar likumu, taču ir skaidrs noteikums: par produktu ar Tīro etiķeti mēs varam saukt tādu produktu, kas nesatur mums nezināmas vielas. Tīrās etiķetes produktu sastāvdaļas neietver visas aizdomīgi skanošās piedevas, piemēram, "mākslīgas" vai apstrādājamas komponentes.
Clean Label tendence aizsākās tūkstošgades mijā Apvienotajā Karalistē, kur pārtikas rūpnieki nolēma atbalstīt arvien pieaugošo patērētāju skaitu, kuri bija nobažījušies par pārtikās sastāvā esošajām E-vielām un to ietekmi uz veselību. Mūsdienās šī tendence ir plaši izplatīta visā pasaulē. Eiropā Lielbritānija joprojām ir visaktīvākā jauno Clean Label produktu izdevēja, kam seko Vācija un Francija. Clean Label produktu popularitāte pieaug arī Krievijā, Skandināvijā un Baltijā.