Valio uzsāk produktiem pievienotā cukura samazināšanas programmu

19.10.2016

Valio ir aizsācis cukura daudzuma samazināšanas programmu, kuras mērķis ir pakāpeniski reducēt pievienotā cukura daudzumu jogurta, biezpiena un kefīra produktu grupās, nezaudējot to garšas īpašības. Šīs programmas gaitā līdz 2020. gadam pievienotā cukura daudzums minētajās produktu grupās tiks samazināts līdz pat 30% apmēram.

Kā pastāstīja Valio International pārdošanas vadītājs Rolands Maziņš, uzņēmums pievērsās cukura daudzuma mazināšanai jau pērnā gada nogalē, kad tika uzsākta gatavošanās jaunu produktu - biezpiena krēmu 150g iepakojumā – palaišanai tirgū, kas veikalos parādījās Jūnijā.

 „Papildus iepakojuma dizaina nomaiņai, tika pilnveidota arī biezpiena krēma recepte, kā rezultātā vidēji par 13% tika samazināts pievienotā cukura daudzums biezpiena krēmos. Šodien tirgū jau tiek piedāvāti arī Alma biezpiena deserti ar samazinātu cukura daudzumu, un nākamajā gadā plānojam pievērsties cukura īpatsvara mazināšanai Gefilus produktiem, Alma jogurtiem un Alma 380g biezpiena krēmiem,” apliecināja Maziņš.

Līdzīga cukura samazināšanas programma norit arī Somijā, kur process tika aizsākts jau 2015. gada pavasarī, un šobrīd no patērētājiem jau tiek saņemtas pozitīvas atsauksmes. „Valio koncerna vienotais mērķis ir palielināt patērētāju informētību par veselīgu uzturu un dzīvesveidu. Pievienoto cukuru daudzuma samazināšana ir daļa no šīs vīzijas,” pastāstīja Maziņš.

Lai cukura daudzuma mazināšanas procesā nebūtu jāpieņem kompromisi attiecībā uz produktu garšas īpašībām, pēc Maziņa teiktā, cukuru īpatsvara samazināšanai ir jābūt pakāpeniskai. Tas nozīmē, ka produktu receptes un iepakojumi tiks mainīti gandrīz katru gadu.

 „Saskaņā ar Pārtikas ražotāju apvienības veiktā pētījuma par veselīgu uzturu rezultātiem, cukurs tiek nešaubīgi uzskatīts par visneveselīgāko uzturvielu. Tomēr pētījumā par piena produktiem, kas tika veikts pēc Lauksaimniecības un tirdzniecības kameras pasūtījuma pagājušā gada rudenī, atklājās, ka aptuveni 70% patērētāju atzīst šobrīd pārdošanā esošo jogurtu un biezpiena krēmu salduma līmeni par labu. Tādēļ mums ir jādod cilvēkiem pietiekami daudz laika, lai aprastu ar mazāk saldiem produktiem. Strauji mainot garšu, produkts zaudēs savu konkurētspēju,” atzina speciālists.

Pēc viņa teiktā, pieņemt lēmumu par cukura samazināšanas programmas uzsākšanu Valio rosināja tieši patērētāju izteiktā vēlme pēc plašāka produktu sortimenta ar samazinātu cukura daudzumu. „Patērētāju informētības līmenis par veselīgu uzturu aizvien pieaug, un mūsu kā pārtikas ražotāju uzdevums ir pielāgoties šīm vēlmju un vajadzību izmaiņām. Tomēr atgādinām, ka uz piena produktu iepakojuma norādītais ogļhidrātu saturs nav līdzvērtīgs pievienotā cukura daudzumam.”

 „Salīdzinājumi, kuros produkta sastāvā esošie ogļhidrāti tiek pārrēķināti baltajā cukurā, ir maldinoši. Aptuveni vienu trešdaļu no piena produktos esošajiem ogļhidrātiem veido dabīgais piena cukurs jeb laktoze un augļu cukurs jeb fruktoze, ko satur produktos izmantotie ievārījumi. Šai niansei ir ļoti būtiska nozīme no apzinātas uztura izvēles viedokļa,” uzsvēra Maziņš.

Vairāk informācijas par to, ko nozīmē uz iepakojuma norādītie cukuri, atradīsiet ŠEIT!

Lai Tu justos labi!