Veselīgas uzkodas

22.10.2014

Daudzi dietologi iesaka ieturēt trīs maltītes, kuru starplaikos tiek uzkosts kas viegls un veselīgs. Mūsu ieteiktās uzkodas Tev palīdzēs mazināt izsalkumu, bet neļaus pārēsties. Atceries - cepumi, konfektes, šokolādes, bulciņas utt. organismam radīs vairāk zaudējumu, nekā ieguvumu, tādēļ labāk izvēlies kādu no veselīgajām alternatīvām.

P.S. šāds dzīvesveids ir pat sava veida kičs – sen tas laiks pagājis, kad ņemt uz darbu vai skolu līdzi kārbiņu ar veselīgiem našķiem bija kauns!


Augļi un ogas: Vasaras – rudens sezonā atrodami piemājas dārziņos, bet ziemā – pavasarī tie pieejami jebkurā sevi cienošā veikalā vai tirgū. Apēst ābolu, banānu vai pāris saujas dzērveņu vai zemeņu nenozīmē vienkārši aizpildīt kuņģi, bet arī sniegt organismam nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas. Šādas uzkodas ieteicams izvēlēties dienas pirmajā pusē, jo tajās ir salīdzinoši augsts cukura līmenis.

 

Dārzeņi: Sagriezts burkānus, gurķis vai selerija ir kraukšķīga, tīra un veselīga uzkoda, kas ātri nomāc izsalkuma sajūtu. Piedevās var pagatavot garšīgu jogurta mērcīti. Atceries – daži vitamīni šķīst tikai taukos, tādēļ to uzņemšanu organismā nodrošina neliela taukvielu klātbūtne maltītes laikā.

 

 

Rieksti: Rieksti, īpaši valrieksti, ir vieni no barojošākajiem produktiem. Tas nozīmē, ka tajos ir bagātīga olbaltumvielu, nepiesātināto taukskābju un dažādu vitamīnu deva. Sauja riekstu ir uzkoda ar augstu kaloriju saturu. Starp citu, uz vecumu dietologi iesaka lietot vairāk riekstu, lai kavētu ādas novecošanās procesus.

 

 

Veselīgas maizītes: Jāizvēlas pilngraudu maize! Tā satur daudz šķiedrvielu un palīdz veicināt gremošanas procesus. Tajā ir arī saliktie ogļhidrāti, kas organismā uzsūcas lēnu – tā ilgāk nodrošina sātu un enerģiju, bet jāievēro mērenība. Arī maizes pildījumam jābūt veselīgam un kvalitatīvam – tomātiem, avokado, gurķim, žāvētai vistas gaļai utt.

 


Piena produkti: Jogurts, rūgušpiens, kefīrs, biezpiens ne tikai ātri veldzē izsalkumu, bet arī pastiprina gremošanas procesus. Šajā gadījumā gan jāatceras, ka jāizvēlas produkti ar zemāku tauku un cukura saturu. Liess biezpiens vai jogurts bez piedevām, kam pievienotas tavas mīļākās ogas, muslis vai tml. Valio klāstā atradīsi ne tikai kefīra dzērienus, bet arī jogurtus bez piedevām un jogurtus ar zemu tauku saturu!

 

Lai Tu justos labi!