Clean Label jeb Tīra etiķete – kas tas ir?

Clean Label jeb Tīra etiķete – kas tas ir?

Apzināts un veselīgs uzturs ir kļuvis par daudzu cilvēku ikdienas dzīvesstilu. Tādejādi ik gadu pieaug to cilvēku skaits, kuriem ir svarīgi zināt, ko patiesībā satur ikdienā patērējamā pārtika. Jo vairāk esam informēti par pārtikas sastāvdaļām, jo vairāk vēlamies, lai mūsu pārtika būtu tīra un bez pārtikas piedevām. Par laimi, arvien vairāk pārtikas ražotāju atbild šai vēlmei, un mēs arvien vairāk varam izvēlēties produktus, kuri nesatur pārtikas piedevas.

 

 

Zīmols “Alma” bija pirmais Igaunijā, kas pārtikas produktu tirgū ieviesa koncepciju Clean Label,  jeb latviešu valodā  "Tīrā etiķete". Šī ir visā pasaulē plaši izplatīta koncepcija un tendence, kas vislabāk atbilst to patērētāju vēlmēm, kuri vēlas iegādāties visvienkāršākos, tīrākos un dabīgākos produktus.


Tīras etiķetes terminu pārtikas un dzērienu ražotāji izmanto tādu produktu gadījumā, kas ir izgatavoti no visvienkāršākajām un patērētājam saprotamākajām komponentēm. Tātad, Clean Label marķējums uz iepakojuma ir garantija ikvienam pircējam, ka tas ir pēc iespējas tīrs, vienkāršs un godīgs produkts, kas atbilst sekojošajiem nosacījumiem:

  • produkts nesatur piedevas/ konservantus;
  • produkts satur tikai tās sastāvdaļas, kuras atradīsiet savā skapī/ veikala plauktā;
  • produktam ir pēc iespējas īsāks sastāvdaļu saraksts;
  • produkts ir vienkāršs, tas ir pēc iespējas mazāk apstrādāts.

Lai gan termina “Tīrā etiķete” Clean Label izmantošana uz produktiem vēl nav reglamentēta ar likumu, tomēr šeit ir spēkā viennozīmīgi saprotama likumsakarība: par tīras etiķetes produktu varam saukt produktu, kas nesatur vielas, kuras mēs nepazīstam. Tīras etiķetes produktu sastāvdaļas nesatur visas aizdomīgi skanošās piedevas, piemēram, "mākslīgas" vai apstrādājamas komponentes.

Tīrās etiķetes /Clean Label tendence aizsākās tūkstošgades mijā Lielbritānijā, kur pārtikas rūpnieki nolēma atbalstīt arvien pieaugošo patērētāju skaitu, kas bija satraukušies par pārtikās sastāvā esošajām E-vielām un to vēlāko iedarbību uz viņu veselību. Šodien šī tendence ir izplatījusies visā pasaulē. Eiropā visaktīvākais jaunu Clean Label produktu izplatītājs vēl arvien ir Lielbritānija, kurai seko Vācija un Francija. Arvien vairāk Clean Label produktu popularitāte pieaug arī Krievijā, Skandināvijā un Baltijas valstīs.
 

“Valio” Clean Label produktu sortiments

“Valio” produktu sortimentā ar tīras etiķetes marķējumu atradīsiet, piemēram, jogurtu smūtijus: ar mango-marakujas, banānu-zemeņu-kivi un bumbieru-ābolu-banānu garšām. Papildus arī jogurtu desertus ar lielu ogu un augļu saturu mango, zemeņu un ķiršu un Alma Grieķu jogurtus bez piedevam.